ساندویچ پانل - انواع ساندویچ پانل سققی - دیواری

شرکت برج پوشش آپادانا مجموعه ای فعال در زمینه مشاوره، طراحی، تولید و اجرای انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری و سردخانه ای می باشد که با بهره مندی از مهندسین، مشاوران، طراحان و با پشتوانه نیروهای فنی و متخصص شروع به کار نموده و برای تمامی پروژه ها علاوه بر کنترل دقیق و پیشرفته مراکز علمی و تحقیقاتی به دقت و تطابق ویژگی های مصالح بکار رفته با استانداردهای ملی و بین المللی می پردازد و همواره از پیشتازان ارائه طرح های نو در زمینه تولید و اجرای انواع پوشش های سوله و سازه می باشد.

ساندویچ پانل چیست

سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳ ب.ظ

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل را به ساده ترین شکل ممکن اینگونه تعریف می کنیم، نوعی مصالح نوین برای ساخت دیواره و سقف ساختمان ها. ساختارساندویچ پانل به گونه ای ایجاد شده که دو لایه نازک فلزی اطراف هسته ساندویچ پانل را احاطه کرده اند.

ساختمان ساندویچ پانل

جنس مواد سازنده لایه های تشکیل دهنده ساندویچ پانل بر اساس تقسیم بندی زیر می باشد همانطور که در تصویر نیز مشخص گردیده است:

  1. دو لایه فلزی بیرونی که معمولا از جنس آلوزینک یا گالوانیزه می باشند.
  2. هسته ساندویچ پانل که از معمولا جنس پلی اورتان یا پلی استایرن می باشد.
  3. کاربرد ساندویچ پانل

    ویژگی ها و مزایای خاص ساندویچ پانل باعث گسترش استفاده از این محصولات در صنعت ساختمان سازی در دنیا گردیده است. ویژگی هایی از جمله استحکام بالا در برابر عوامل بیرونی، سبک بودن پانل های مصرفی، کاهش هزینه ی نهایی و عوامل دیگری که این محصول را بیش از پیش نسبت به مصالح دیگر متمایز ساخته است. کاربرد ساندویچ پانل تمامی محدودیت های مصالح قبلی را برطرف ساخته است و باعث تحولی بنیادین در ارائه و پیاده سازی طرح های نوین گردیده است.

    نمونه کاربری ساندویچ پانل

    از کاربرد ساندویچ پنل ها در زمینه های مختلف میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

    • استفاده در سردخانه ها و صنایع سرمایشیکاربرد ساندویچ پانل
    • بیمارستان، درمانگاه، سرویس های بهداشتی و سازه های صحرایی
    • کانکس، کانتینر، پست های نگهبانی و واحدهای امدادی در زمان های بحرانی
    • در ساخت سوله ها، کارخانجات و سالن های تولید، هتل ها و ساختمان های اداری
    • استفاده در انبارها، سالن های ورزشی، سازه های فضایی و کمپ های موقت
    • خانه های پیش ساخته، دیوار و سقف فضاهای اداری
    • سیلوها، باشگاه ها، مدارس و استخرهای سرپوشیده

    انواع ساندویچ پانل

    ساندویچ پانل ها بر اساس یک تقسیم بندی کلی در دو دسته ساندویچ پنل سقفی و ساندویچ پنل دیواری قرار می گیرند.سقف سازه های نوین باید با پانل سقفی پوشیده شود و دیواره های ساختمان با استفاده از پانل های دیواری. به علت وجود گسل های فراوان در سراسر کشور ما و احتمال وقوع زلزله های زیاد ویژگی استحکام سازه و وارد شدن کمترین خسارت در شرایط بحرانی مهم ترین عامل انتخاب سازه های جدید می باشد. ویژگی هایی که ساندویچ پانل ها طی تست ها و استاندارد های مختلف با موفقیت پشت سر گذاشته اند و خیال مردم را از این بابت راحت کرده اند.

    ساندویچ پانل دیواری

    پانل دیواری که استفاده از آن عموما در پوشش دیواره بناها انجام میگیرد ضخامتی ۴ الی ۶ سانتی متر دارد. این به معنای این است که با وجود استحکام بسیار بالا ضخامت بسیار مناسبی دارد و فضای مفید ساختمان را افزایش میدهد. دو طرف ساندویچ پانل به صورتی طراحی گردیده است که هنگام قرارگیری کنار یکدیگر کاملا چفت هم میگردند و برامدگی یک سمت فرورفتگی سمت دیگر را پوشش میدهند.

    جنس ورق های دو طرف ساندویچ پنل دیواری معمولا به سه روش زیر تولید میگردد.

    • دو طرف ورق های از جنس آلوزینک که به صورت از پیش رنگ شده می باشند.
    • دو طرف ورق هایی از جنس گالوانیزه از قبل رنگ شده.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۱
شهرام اولادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی